Călătoriile pentru afaceri (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 51,5%
dintre turiştii nerezidenţi sosiți în România în perioada 01.01.2021 – 30.IX.2021, cheltuielile acestora reprezentând 55,3% din totalul cheltuielilor.
Dintre turiștii nerezidenți sosiți în România în perioada 01.01.2021 – 30.09.2021, 48,5% au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanţe (60,0%), pentru evenimente culturale și sportive (12,3%) și pentru vizitarea prietenilor și rudelor (10,5%).
Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, pelerinaj religios, tranzit şi alte activităţi, informeaza INS.
Din totalul cheltuielilor pentru afaceri în perioada 01.01.2021 – 30.IX.2021, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (49,0%), din cadrul acestui tip de cheltuieli fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90,0% din totalul cheltuielilor pentru cazare).
Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 18,5%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 15,1% din totalul cheltuielilor pentru afaceri.
Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 48,3% au fost destinate cumpărării alimentelor şi băuturilor, iar 29,8% cumpărării cadourilor și suvenirurilor.
Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 64,9% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracții, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 41,2% din totalul cheltuielilor pentru recreere.
Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România în primele noua luni din 2021, 39,4% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, 38,2% și-au organizat singuri sejurul, 17,2% prin alte modalităţi de organizare a călatoriei, în timp ce 5,2% și-au organizat călătoria atât pe cont propriu cât și printr-o agenție de turism.
Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România, a fost avionul, folosit de 74,8% din numărul total de turişti, în timp ce 18,1% au utilizat autoturisme proprii, 4,5% autocare și autobuze, iar 2,6% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).