comerț, online

În 2020, aproximativ 65 % dintre toți adulții (cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani) din UE au cumpărat/comandat bunuri sau servicii pe internet în cursul celor 12 luni anterioare sondajului.

Persoanele mai tinere, cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, au fost de 2,5 ori mai susceptibile de a fi utilizat internetul pentru a face cumpărături (83%) decât persoanele cu vârsta cuprinsă între 65 și 74 de ani (33%).

Cumpărăturile online au devenit mai frecvente în UE, pe măsură ce utilizarea internetului se extinde la toate vârstele.

Consumatorii apreciază accesibilitatea la o gamă largă de produse în orice moment, oriunde, cu avantajul suplimentar al prețurilor speciale. Evenimente precum Black Friday, precum
și Cyber Monday, sunt câteva dintre ocaziile în care cumpărăturile online au prioritate în calendar.

Regiunea-capitală daneză Hovedstaden a înregistrat cea mai mare tendință de utilizare a comerțului electronic (91 %) în toate regiunile UE, urmată de regiunea daneză Midtjylland și de regiunea olandeză Utrecht, ambele cu 90 %.

În schimb, patru regiuni din Bulgaria au avut cea mai mică pondere în 2020: Severen tsentralen (25%), Yuzhen tsentralen și Yugoiztochen (ambele cu 26%) și Severozapaden (27%).

Când au fost chestionați în 2020, 19% dintre adulți au declarat că nu au făcut niciodată o achiziție online. În UE existau 11 regiuni de nivel NUTS 1 pentru care cel mai frecvent răspuns a fost că nu au făcut niciodată o achiziție online: fiecare regiune din Bulgaria și România, din Sud și Isole (Italia), precum și din Kentriki Ellada (Grecia), Cipru și Região Autónoma da Madeira (Portugalia).

Consumatorii folosesc, de asemenea, internetul pentru activități bancare.

În 2020, 58 % din populația adultă a UE a utilizat serviciile bancare prin internet în cele trei luni anterioare sondajului.

În ceea ce privește comerțul electronic, regiunea capitalei daneze Hovedstaden a avut cea mai mare pondere a serviciilor bancare pe internet, de 96%.

Pro Economia